Afisaj digital si design

Solutiile de afisaj digital iau amploare, odata cu inmultirea ecranelor. Insa o astfel de solutie are nevoie de mai multe componente esentiale.
Desigur, hardware-ul este elementul de baza. Reteaua de afisaj digital trebuie sa fie bine dimensionata, iar ecranele care urmeaza sa fie folosite trebuie sa se potriveasca atat cu destinatia finala cat si cu scopul lor si cu modalitatea aleasa de gestionare a continutului.
Software-ul, pe de alta parte, este cel putin la fel de important. El trebuie sa fie usor de instalat, usor de utilizat si, mai ales, sa necesite cat mai putina mentenanta. Din acest punct de vedere, exista cel putin doua variante la alegerea clientului final: solutia oferita de providerul hardware si variante dedicate de la provideri specializati. La inceputul dezvoltarii industriei de digital signage, solutiile software erau destul de restranse, si nisa producatorilor extrem de mica. Platformele proprietare erau greu de utilizat, greu de setat si greu de administrat, creand procese de lucru dificil de sustinut de catre companiile mici si mijlocii. Din aceasta cauza, afisajul digital a fost si ramane inca in anumite sectoare apanajul companiilor mari, cu bugete pe masura si personal dedicat care sa poata administra solutiile. Cu timpul insa, industria a evoluat si au aparut nu doar solutii hardware avansate care au permis un management si o infrastructura mai simpla (SoC, player integrat s.a.), ci si solutii software mult mai usor de gestionat. Si ajungem aici la al treilea element al ecuatiei afisajului digital:
Continutul. In marketing, publicitate, insa si in alte industrii se spune ca acesta este rege, si nu degeaba. Indiferent de infrastructura, de calitatea ecranelor si de solutia de gestionare a continutului utilizata, mesajul transmis este mult mai important decat mediul prin care este transmis. Asta inseamna ca exista cel putin doua roluri esentiale care dobandesc importanta in activitatea de digital signage, roluri care presupun, spre deosebire de competentele clasice si mai degraba tehnice, competente creative.
digital-signs-1
Aceste doua roluri sunt copywriterul si designerul. Iar daca necesitatea unor abilitati de copywriting a fost intotdeauna strans legata de activitatea din zona afisajului digital, importanta designerilor va creste din ce in ce mai mult datorita evolutiei tehnologiei. Ganditi-va la cum aratau siteurile acum 7 ani si la cum arata acum, la amalgamul de informatie prezent pe o pagina web mai veche si la elementele de design, de multe ori minimalist, de pe un site recent cu responsive design.
Aceleasi schimbari de design au inceput sa afecteze si afisajul digital, si acelasi tip de continut trebuie sa poata fi afisat astazi pe mai multe tipuri de ecrane, de la monitoare profesionale la tablete si telefoane inteligente, pentru a oferi consumatorului o experienta similara indiferent de mediul de transmitere. Cu HTML5 si CSS, aceste lucruri sunt foarte usor de realizat, insa trebuie si platformele potrivite care sa permita un astfel de continut, iar o parte dintre cele oferite de providerii de hardware nu mai fac fata cerintelor moderne. Dupa cum nici prezentarile in Power Point nu mai reprezinta solutia potrivita pentru industria afisajului digital, si este nevoie de solutii care sa permita atat un design potrivit cat si interactivitate.
Si cu o piata estimata la 22 de milioane de ecrane pana la sfarsitul lui 2015 (http://www.digitalsignagetoday.com/blogs/22-million-digital-signs-by-2015/), miza se va deplasa de la ecrane la design si managementul continutului, iar firmele care vor reusi sa iasa in evidenta cu solutii moderne si usor de implementat si de castigat vor culege cele mai multe beneficii.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *