Afisaj Digital si Automatizare

Exista, in mare, doua situatii in care putem discuta de afisajul digital raportandu-ne la contextul posibil al implementarii unui astfel de sistem.
Prima situatie este cea in care afisajul digital inlocuieste un alt tip de sistem.
     Un exemplu bun il constituie inlocuirea televizoarelor dintr-un local cu monitoare de digital signage, trecandu-se astfel la un sistem de comunicare centralizat si, de preferat, integrat departamentului de marketing/pr. Un alt exemplu, la fel de bun, il constituie trecerea de la print la digital. De la OOH (out of home advertising) la DOOH (digital out of home advertising), unde dispar complet costurile de imprimare si materiale si intreg sistemul este inlocuit si regandit intr-un mod mai eficient si mai usor de controlat si de gestionat, atat din punct de vedere al costurilor cat si al posibilitatii de a masura ROI-ul mai eficient.
A doua situatie este cea in care afisajul digital inoveaza, si in care nu exista nimic similar inainte.
O astfel de situatie este intalnita, de exemplu, atunci cand o regie de transport public implementeaza un astfel de sistem.
Evident, cele doua situatii nu sunt mutual exclusive, intrucat in cel de-al doilea caz un sistem de afisaj digital bine pus la punct poate inlocui unul sau mai multi operatori umani. Automatizarea nu este insa intotdeauna un deziderat, si o solutie digitala nu trebuie sa fie insotita de disponibilizari, ci de eficientizari ale anumitor procese.
     De exemplu, un infochiosc bine amplasat si bine gandit poate degreva un operator de un tip de munca foarte costisitoare din punct de vedere al timpului si resurselor cognitive alocate, permitandu-i sa se concentreze asupra unor procese unde interventia sa rezulta in plus valoare. Intr-o statie de autobuz, de exemplu, un infochiosc digital poate le permite pasagerilor sa se informeze singuri in privinta rutelor cele mai eficiente si a timpilor de calatorie, o munca greu de facut pentru un operator. Intr-un spital sau intr-o clinica, un astfel de infochiosc poate automatiza anumite procese, precum inregistrarea sau orientarea in cladire, degrevand operatorii de la ghisee de o munca anevoioasa si repetitiva.
wink-statii-muzicale
    Un sistem de afisaj digital trebuie in primul rand sa imbunatateasca performanta organizatiei sau a institutiei in care este amplasat. Asta inseamna ca, ideal, el trebuie sa fie implementat in urma unei analize atente a ` si a proceselor de lucru, precum si a interactiunilor dintre angajati si public sau dintre angajati si organizatie. De asemenea, afisajul digital nu trebuie sa inlocuiasca oamenii sau alte sisteme publicitare sau de comunicare. Proiectarea sa trebuie gandita avand in minte posibilitatile de dezvoltare oferite de trecerea la digital, si nu lista de activitati care putea fi dusa la bun sfarsit si intr-un mediu traditional de comunicare.
     Un exemplu bun de complementaritate vine tot din zona transportului public de calatori, unde incep sa fie instalate din ce in ce mai multe automate de bilete. Acestea permit achizitionarea de bilete in statiile unde nu exista ghisee, in orice moment. Calatorii nu mai depind astfel de un anumit program si nici nu trebuie sa se deplaseze pana la cel mai apropiat ghiseu. Solutia automatizata permite astfel rezolvarea unei probleme mai vechi a transportului public cu un cost mult mai mic fata de alternativele traditionale (construirea unui ghiseu, dotarea acestuia si angajarea unui operator.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *